Doorgaan naar artikel

Gratis verzending bij bestellingen vanaf €50

Algemene voorwaarden

Artikel 1 Identiteit van de verkoper

We zijn:

Garden Of Eden Studios
Guido Gezellestraat 14
3500 Hasselt

E-mailadres: info@gardenofedenstudios.be
Telefoonnummer: 011/18.54.75
Ondernemingsnummer: BE0839.170.457
Bankrekeningnummer: BE22 7360 3782 8347

Artikel 2 Toepasselijkheid en voorwaarden

  1. Op alle overeenkomsten met u als klant zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Bepaalde voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten (elke natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verwerft of gebruikt). Dit zal duidelijk vermeld worden.

  2. Wij bezorgen alleen binnen Europa. Buiten Europa verzoeken wij u eerst een bericht te sturen. Als u een afleveradres in een ander land opgeeft, kunnen wij uw bestelling weigeren.

  3. Om een ​​bestelling te plaatsen moet u minimaal 18 jaar oud zijn. Als u geen 18 jaar bent, moet een ouder of wettelijke voogd uw bestelling plaatsen. Als wij merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, mogen wij die bestelling alsnog weigeren.

  1. Onze algemene voorwaarden kunt u altijd terugvinden op onze website. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden. Je kunt ze altijd vinden op onze website. Wel vragen wij u bij het plaatsen van een bestelling expliciet te bevestigen dat u de algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd.

    Als u online bestelt, verstrekken wij u samen met de orderbevestiging (of uiterlijk bij de levering) ook een exemplaar van deze voorwaarden in een formaat dat u kunt opslaan of afdrukken. Wij raden u aan dit altijd te doen.

  2. Indien naast deze algemene voorwaarden bijzondere aanvullende voorwaarden van toepassing zijn, geldt het bovenstaande ook voor de bijzondere voorwaarden. Mochten onze algemene voorwaarden in strijd zijn met die bijzondere voorwaarden, dan kunt u als consument zich altijd beroepen op de voor u meest gunstige tekst.

Artikel 3 Ons aanbod en uw bestelling

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan bepaalde voorwaarden verbonden is, vermelden wij dit expliciet in het aanbod.

  2. Wij beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat wij u verkopen en hoe het bestelproces in zijn werk gaat. De beschrijving is in ieder geval voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling te kunnen maken. Als wij gebruik maken van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Iedereen is echter een mens. Als wij ons duidelijk vergissen, zijn wij dus niet verplicht tot levering.

  3. Om een ​​product te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelmandje. Vul vervolgens uw contactgegevens, aflevergegevens en factuurgegevens in. Vervolgens kiest u de wijze van bezorging: met post of u kunt het ophalen in ons atelier. In de laatste stap krijgt u een overzicht van uw bestelling, accepteert u onze algemene voorwaarden en bevestigt u uw betaling door op de bestelknop te drukken met als onderschrift "voeg toe aan winkelwagen of koop nu". Zodra u deze stappen heeft doorlopen, is uw bestelling definitief.

  4. Uw bestelling is voltooid en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra wij uw bestelling per e-mail bevestigen en zodra wij de goedkeuring van de betalingstransactie door de kaartuitgever hebben ontvangen. Als uw kaartuitgever weigert akkoord te gaan met uw betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt.

Artikel 4 Herroepingsrecht

  1. Als u als consument goederen of diensten bij ons koopt, heeft u 14 dagen de tijd om te beslissen dat u de goederen of diensten niet wilt behouden. Deze termijn van 14 dagen gaat in bij de levering (voor de aankoop van goederen) of bij het sluiten van de overeenkomst (voor de aankoop van diensten). U kunt uw bestelling vervolgens retourneren zonder dat u daarvoor een schadevergoeding hoeft te betalen en zonder dat u daarvoor een reden hoeft op te geven (de verzendkosten dient u zelf te betalen).
  1. U moet de goederen binnen 14 dagen nadat u ons heeft laten weten dat u de overeenkomst wilt herroepen, aan ons retourneren. U moet de kosten voor het retourneren van de goederen betalen. Wij zullen de kosten hiervan aangeven (of een schatting geven als dit vooraf redelijkerwijs niet kan worden berekend). Als de goederen niet per post kunnen worden geretourneerd, komen wij deze bij u ophalen en worden er geen kosten aan u in rekening gebracht.

  2. U kunt de goederen per post of per koerier retourneren. Of je brengt het terug naar onze studio.

  3. Wij betalen u het volledige aankoopbedrag terug binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, waarbij u aangeeft dat u de overeenkomst wilt herroepen. Wat het eerst komt. Bij de terugbetaling zijn de bezorgkosten inbegrepen, tenzij je gekozen hebt voor een andere wijze van bezorging dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering. De terugbetaling zal plaatsvinden met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is verricht.

  4. Gedurende de eerste 14 dagen na bezorging verwachten wij dat u zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking ervan. Als u de goederen toch wilt retourneren, mag u de goederen slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om te kunnen beoordelen of u de goederen wilt behouden (zoals u dat in een winkel zou doen). Geretourneerde goederen kunnen bijvoorbeeld wel worden gemonteerd, maar niet worden gebruikt. Indien u de goederen retourneert, dient dit te gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking, en met inachtneming van onze instructies.
    Als u verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te beoordelen en de goederen daardoor in waarde verminderen, kunnen wij bij terugbetaling een evenredige waardevermindering toepassen. Bijvoorbeeld het bewaren van de merkzakjes van sieraden.

Artikel 5 Prijs

  1. Gedurende de in ons aanbod genoemde periode veranderen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

  2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, heffingen en diensten. U komt dus nooit voor verrassingen te staan.

  3. Wij kunnen echter besluiten om bovenop de aankoopprijs verzendkosten in rekening te brengen. In dat geval informeren wij u altijd voordat u uw bestelling plaatst.

Artikel 6 Betaling

  1. Wij kunnen alleen betalingen accepteren via de betalingsmodules op onze website.

  2. Wij accepteren Bancontact, PayPal, Visa, Mastercard, Maestro, American Express, Apple Pay, Union Pay en Google Pay

  3. Om veilig online betalen en de veiligheid van uw persoonsgegevens te garanderen, maken wij gebruik van SSL-technologie. SSL zorgt ervoor dat uw transactiegegevens gecodeerd en onleesbaar worden gemaakt wanneer ze over internet worden verzonden. Er is geen speciale software nodig om met SSL te betalen. Een veilige SSL-verbinding herkent u aan het ‘slotje’ in de onderste statusbalk van uw browser.

Artikel 7 Conformiteit en garantie

  1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn met uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u ervan mag hebben, rekening houdend met de specificaties van het product. Uiteraard garanderen wij ook dat onze goederen voldoen aan alle Belgische wetten die van kracht zijn op het moment van uw bestelling.

  2. Indien de geleverde goederen niet voldoen aan uw bestelling, heeft u als consument recht op de wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als u binnen twee jaar na levering van de goederen een verborgen gebrek of gebrek ontdekt, u deze gratis kunt laten repareren of vervangen.

    Voor zover mogelijk en redelijk heeft u de keuze tussen reparatie of vervanging. Alleen als de reparatie of vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een ​​prijsverlaging of ontbinding van de koopovereenkomst te eisen.

    Indien het gebrek of gebrek zich binnen 6 maanden na levering manifesteert, wordt aangenomen dat het al bestond op het moment van levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na deze 6 maanden zult u zelf moeten bewijzen dat het gebrek al aanwezig was op het moment van levering.

Artikel 8 Levering en uitvoering

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat u bij uw bestelling heeft opgegeven.

  2. Indien de artikelen op voorraad zijn bedraagt ​​de levertijd in principe 1-2 werkdagen.

  3. Kostprijzen zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket, deze prijs wordt altijd berekend bij het afrekenen. U kunt er ook voor kiezen om uw pakket wel of niet te volgen, dit met extra kosten.

  4. Indien wij niet op tijd kunnen leveren, informeren wij u altijd vóór het verstrijken van de levertermijn. Wij spreken dan met u een nieuwe leverdatum af. Mochten wij ook deze tweede termijn niet halen, dan heeft u als consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Wij betalen u dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

  5. Als wij u niet vóór het verstrijken van de oorspronkelijke leverdatum op de hoogte stellen, kunt u als consument de overeenkomst onmiddellijk en kosteloos opzeggen. Wij betalen u dan binnen 30 dagen na de ontbinding terug.

  6. Onze zendingen zijn altijd voor ons risico. U hoeft zich dus geen zorgen te maken dat goederen verloren gaan of beschadigd raken in de post.

    Zichtbare gebreken dienen zo spoedig mogelijk, en in ieder geval binnen 3 dagen na levering, te worden gemeld met bijgevoegde foto's van de verpakking en de beschadigde of niet-conforme goederen. Onder zichtbare gebreken vallen bijvoorbeeld goederen die tijdens het transport zijn beschadigd, niet overeenkomen met de artikelen die op de leveringsbon staan ​​vermeld of niet overeenkomen met de artikelen die u heeft besteld (zichtbare gebreken).

  7. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgschade als gevolg van te late levering of niet-levering door onze vervoerder. Onze aansprakelijkheid is in ieder geval beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan u aantoont dat u ze niet heeft ontvangen.

Artikel 9 Boekingen

  1. Als u via onze website een boeking maakt, gaat u tevens akkoord met onze algemene voorwaarden. Dit betekent dat u accepteert dat onze aanbetalingen niet-restitueerbaar zijn.
  2. Je bent 18 jaar of ouder.

Artikel 10 Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht onze contractuele verplichtingen na te komen. In dit geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmachtssituatie, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. In geval van overmacht zijn wij geen enkele schadevergoeding aan u verschuldigd.

  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en wil, die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Onder deze omstandigheden worden onder meer verstaan ​​stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, het niet of niet tijdig leveren door leveranciers of andere derde partijen, ...

Artikel 11 Intellectueel eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, afbeeldingen, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten, die ofwel aan ons ofwel aan onze leveranciers of andere rechthebbende partijen toebehoren.

  2. Het is verboden de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel te gebruiken en/of te wijzigen. Zo mag u bijvoorbeeld geen tekeningen, foto’s, namen, teksten, logo’s, kleurencombinaties etc. kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 Klachten en geschillen

  1. Wij hopen uiteraard dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht u echter klachten hebben over onze dienstverlening, dan kunt u contact met ons opnemen via info@gardenofedenstudios. Wij doen er alles aan om uw klacht binnen 7 dagen af ​​te handelen.

  2. Op alle overeenkomsten die wij met onze klanten sluiten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing zou zijn, zal de interpretatie van deze algemene voorwaarden in eerste instantie gebaseerd zijn op de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming zoals opgenomen in het Wetboek Economisch Recht. In geval van een geschil zijn uitsluitend de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.

  1. Als consument heeft u ook de mogelijkheid om het geschil buitengerechtelijk op te lossen. U kunt hiervoor contact opnemen met de Consumentenbemiddelingsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om ieder verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen in ontvangst te nemen. Zij zal op haar beurt de aanvraag zelf behandelen of doorsturen naar een gekwalificeerde instantie. De Consumentenbemiddelingsdienst is bereikbaar via deze link: https://consumerombudsman.be.

  2. Bij grensoverschrijdende geschillen kunt u ook gebruik maken van het Online Dispute Resolution-platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.

     

    Winkelwagen

    Close

    Je winkelwagen is momenteel leeg.

    Begin met winkelen

    selecteer opties

    Close